Dag 6 06-07 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jeroen Franssen - WaarBenJij.nu Dag 6 06-07 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jeroen Franssen - WaarBenJij.nu

Dag 6 06-07

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

06 Juli 2014 | Duitsland, Berlijn

Na ons ontbijt pakten we nog even de laatste spullen in en gingen we naar het station, toen we over de brug over het emplacement liepen, zagen we dat er weer een nieuwe ludmilla was gearriveerd afgelopen nacht. Nadat we ons interrail kaartje hadden ingevuld, hebben we die onderweg naar onze trein nog even op de foto gezet.
Toen vertrokken we met de rechtstreekse trein richting Berlin Hbf. Onderweg kwamen we onder andere het volgende tegen: BR298, class66, ludmilla en BR186 DB. Bij aankomst op het hbf stond er op het spoor naast ons een ICE TD van de DB in samenwerking met de DSB (Deense staatsspoorwegen), hiermee hadden we in onze reis de complete ICE familie compleet.
Bij aankomst op S-bahn station Grünau, het dichtstbijzijnde ons hotel, zagen we net buiten de perrons weer een ludmilla staan.
Na ingecheckt te hebben bij het hotel, waren we weer terug op de s-bahn richting het ostbahnhof gestapt. Hier hebben we een groot gedeelte van de BR182 van de DB op de foto weten te zetten, net als een groot gedeelte ICE’s.
Ook kwamen er een aantal andere werbe taurus loc’s voorbij, onder andere van de PKP IC. Na tussendoor nog even gegeten te hebben, waren we uiteindelijk rond 22.00uur bij het hotel.