Dag 7 07-07 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jeroen Franssen - WaarBenJij.nu Dag 7 07-07 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jeroen Franssen - WaarBenJij.nu

Dag 7 07-07

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

07 Juli 2014 | Duitsland, Berlijn

Net nadat we op het perron waren aangekomen om met de S-bahn te vertrekken richting ostkreuz, kwam er een BR155 met een goederentrein voorbij gerold.
Onderweg was er bij wat werkzaamheden een mak g1206 van alpha trains/LOCON.
Aangekomen op station Ostkreuz, wilden we op zoek naar wat cargo’s, op advies van een DB medewerker gingen we een paar stations verder staan. Hier was het al gelijk raak, een werbe BR151 van SRI-rail-invest.de.
Binnen enkele minuten was het weer raak, een klein railwerk kraantje van DB Netz. Nadat we met de s-bahn een stationnetje verder waren gereisd, kwam er nog een kraantje voorbij. Even later kwam de zojuist genoemde 151 voorbij.
Op dit traject bleek aardig wat mooi spul te rijden, want even later kwam er een BR145 voorbij. Even later kwamen we uit op het station Wedding. Dit was de perfecte locatie voor ICE’s, IC’s en Cargo. Ook kwamen hier Re’s voorbij getrokken door een BR112 of BR114. Ons genot kon niet meer op toen er een Hercules van OHE voorbij kwam. Ook kwam hier een GTW van ODEC voorbij. Toen er bij de S-bahn een stellwerkstorung optrad, hadden we besloten nog even de stad in te gaan en even bij checkpoint charlie te gaan kijken. Daar kwam nog een verlengde 3-assige trabant limosine voorbij. Na bij KaDeWe nog even bij de modeltreinen afdeling te hebben gekeken, zijn we daar tegenover op het plein gaan genieten van een lekkere schnitzel. Na nog even teruggekeerd te zijn naar het ostbahnhof zijn we teruggekeerd toen het te donker werd om foto’s te maken.

• 08 Juli 2014 - 18:40

Edwin:

Ha mannen,
    Zo zie je nog eens wat van de wereld! Perfecte locatie daar voor bijzondere tractie!