Dag 5 05-07 - Reisverslag uit Cottbus, Duitsland van Jeroen Franssen - WaarBenJij.nu Dag 5 05-07 - Reisverslag uit Cottbus, Duitsland van Jeroen Franssen - WaarBenJij.nu

Dag 5 05-07

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

05 Juli 2014 | Duitsland, Cottbus

Na een lekker ontbijtje in het hotel, begon onze reis met een 35minuten durende busreis naar station Bf. Strehlen. Hier begon onze dag gelijk goed met de 185 611-1 van ITL. Vanaf hier zijn we met S1 naar Dresden HBF gereisd. Hier zijn we toen op het perron gaan zitten, waar op het aangrenzende spoor met enige regelmaat cargo en interessante personentreinen voorbij kwamen.
Hier hebben we wederom net als gister een aantal Tsjechische loc’s gezien. Even als een Franse Prima II van Akiem. Ook kwam de 372 006-7 van de tsjechische staatscargo vervoerder voorbij. Metrans kwam ook meerdere malen voorbij met een bij Railpool gehuurde BR186. Net voordat we bij de lidl onze lunch wilde halen voor in de trein richting Cottbus, kwam de 180 011-9 met een autotrein voorbij.
Onderweg kwamen we net voor Coswig nog een dubblespan BR143 van MEG tegen. Verder kwamen we onder ander nog tegen: BR345, Vossloh G6, BR294, BR363 en BR152.
Bij aankomst in Cottbus, viel het gelijk op dat er een rode Ludmilla bezig was met rangeren, vanwege onze tassen konden we deze helaas niet op de foto zetten. Dit werd echter helemaal goed gemaakt door wat we zagen na het wegbrengen van onze tassen. Toen stond er namelijk een wit/rode ludmilla van www.east-west-railways.com. Dit werden er uiteindelijk 5. Ook stonden er 2 V100’en van VHG. Even later kwam er een Poolse diesel van PKP cargo, deze had een sleep rijtuigen van PKP intercity. Deze werden overgenomen door een BR101. Op dit station werd het rangeerwerk van de personentreinen verricht door een G6 Vosslo. Ook kwamen hier regelmatig BR182 van DB Regio voorbij. Toen we op weg gingen naar ons avondeten, kwam er een dubbelspan V100 voorbij met een lege houtsnippertrein. Toen we het eten op hadden, kwamen we na enig zoekwerk de LOCON 202 tegen. Rond 20uur kwam er een BR145 binnen met een unit cargo, deze trein had in opzending BR155. Deze loc’s gingen van de trein af en werden afgerangeerd. Even later kwam er een ludmilla voor staan die net met een keteltrein was binnengekomen.